babetottens.reismee.nl

Zes maanden!!!

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. Maar het is nu maar weer eens tijd voor eentje, en zoals de titel het al wel zegt ik ben al dik ZES maanden in de US. De tijd vliegt voorbij, voor ik het weet sta ik weer op Nederlandse bodem. En dat is ook al gauw, namelijk 27 juli om 09:15 arriveer ik op Schiphol.
Maar voordat het zover is zal ik jullie weer even een kleine update geven over mijn leven hier, er is weer ontzettend veel gebeurd.

Om maar te beginnen met kerst. De grootste feestdag hier, en zo voelde het ook. Overal waar ik heenging waren er kerstlichtjes en versierde kerstbomen. Gaf een gezellige sfeer in elk dorp!! Een week voor kerstmis hadden we een feestje met alle vrienden. Bij Karalise thuis hebben we samen gedineerd, spelletjes gedaan en cadeautjes uitgewisseld. Iedereen had eten gemaakt en spelletjes gebracht. Een super leuke avond met super leuke cadeautjes, zoals de twee nieuwe Harry Potter boeken. Op kerstavond zijn we naar de ene kant van de familie geweest, ook hier weer super veel gegeten en gekregen. Alles draait hier toch wel om het eten, er wordt zoveel gemaakt dat je er wel een weeshuis mee kan voeden. En toen was het kerstochtend, eindelijk de tijd om de cadeautjes onder de kerstboom open te maken. Ik voelde me weer even een klein kind. Hartstikke verwend met een polaroid camera, naked eyeshadow pallet, diamond earrings en giftcards en allemaal kleine dingetjes. Zeker een kerstmis die ik me altijd zal herinneren!

Op 30 december ben ik samen met alle meiden naar Nashville, Tennessee geweest. Een meidendag vol met shoppen, eten en rondkijken. Wat een prachtige stad is dat zeg!! Overal waar je gaat is er live muziek en bootbarns. Hoge gebouwen aan de straten, oude gebouwen, parken. Ik voelde me er helemaal thuis. Na uren rondgelopen te hebben en alle plekken die we wilden zien gezien te hebben, stapten we in de auto om naar een winkelcentrum te gaan. En het was me toch een winkelcentrum, wel meer dan 150 winkels onder één dak. Erg lastig om niet alles te kopen wat je ziet als je een shopaholic bent, maar gelukkig heb ik me keurig gedragen en heb ik meer rondgekeken dan dingen gekocht. Na een lange, vermoeiende maar superleuke dag stapten we weer in de auto om naar huis te rijden.

En toen was het alweer oud en nieuw. Met een heel ander gevoel dan thuis hadden we een feestje georganiseerd. In iemands huis, met een redelijk kleine groep. Zonder een biertje of wijntje en zonder vuurwerk. Echt even heel anders. Maar ik heb genoten, nieuwe mensen ontmoet, nieuwe kaartspellen geleerd en vooral veel gedanst en gezongen. Lachend en zingend 2017 ingegaan.

In de maand januari was het dan eindelijk tijd voor de pageant. Na twee maanden voorbereiden en oefenen mochten we ons nu dan gaan opmaken en klaarmaken voor het spektakel. Op donderdag hadden we twee 'school performances', een soort generale repetitie voor de high school en middle school. Ontzettend zenuwachtig stond ik daar dan in mijn paarse dansuniform. Niet echt genoten deze dag omdat ik zo nerveus was, maar op de vrijdag avond performance was het al een stuk beter! Alles ging een stuk soepeler en ik begon zin te krijgen in de zaterdag avond, de avond waar alles om draaide.
S'middags hadden we onze intervieuws, waar ons allemaal dingen gevraagd werden. Van familie tot naschoolse activiteiten en van sporten tot vrijwilligerswerk. Een interressant en leuk gesprek gehad met de jury. Na een relaxed intervieuw, in de make up gegaan. Mijn haar werd gedaan en ik had een dikke make up laag op. Hoort er nou eenmaal bij werd me gezegd. Na onze twee dansen, en ons loopje over het podium, was de prijsuitreiking. Tot mijn grote verbazing werd mijn naam opgeroepen voor MIss Photogenic. Mijn eerste pageant en meteen een prijs!! Het was me zeker een ervaring, ik zal het nooit weer doen vanwege alle stress, maar het was het zeker waard!!

Voor de rest gaat het zijn gangetje. Een druk maar leuk leven. Helaas is het soccer season nu gestart en het is heel lastig om niet te kunnen spelen voor mijn school. Maar dat is ook weer les die ik geleerd heb. Loslaten en doorgaan. Daar draait het hier allemaal om. Ik merk aan mezelf dat ik een stuk volwassener en zelfstandiger geworden en ik ben nog maar op de helft. Benieuwd wat de rest van het jaar mij gaat brengen. Ik ga er nog even dik van genieten en hou jullie op de hoogte.


Dikke kus,

Babet

Reacties

Reacties

Peetx

Joehoeeee..... de einddatum komt in zicht :-) maar ondertussen geniet ik nog steeds van al je verhalen lieve Babet! Gaaf om te horen hoe je alles er probeert uit te halen en te beleven. En heel belangrijk dat je dingen die niet helemaal gaan zoals gedacht, loslaat en weer doorgaat. Geniet van de tijd dat je nog bij je gastfamilie en vrienden bent. Voordat je het weer vlieg je alweer naar Nederland. Enjoy sweet Babet and let it go! ???? Dikke kus XX

Annet Sturre

Wat een belevenissen Babet, en een prachtige kans om het Amerikaanse leven van dichtbij te beleven.
En natuurlijk dingen leren en jezelf ontwikkelen en ontplooien.
Geniet nog even!

Minke Huls

He Babet!
Wat weer een heerlijk verhaal! Wat een heerlijke mooie en vooral bijzondere tijd heb je daar! Een super ervaring!
Leuk om je te volgen.
Ik wens je nog heel erg veel plezier. Geniet nog heerlijk verder!
Groetjes Minke

Babs Santing

Wat een avontuur Babet. Blijf vooral genieten

Hannie Kloosterman

Wat beleef jij wat Babet.
Geweldig.
Ik zou zeggen geniet en dat doe je volop. Nog veel plezier.
XXX

Jeannet Zwols

Wat prachtig om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt. Nashville zou ik ook nog weleens willen bezoeken. Geniet nog even van de komende tijd. Het is zo juli.

Trijntje

Heb je mooie verhaal gelezen , je beleefd er heel wat zeg , dat zul je je leven lang bij je houden en dat zijn zeer waardevolle ervaringen ! Genietze nog even want de tijd vliegt ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Ellen

Geniet, geniet en geniet. Dikke kus van ons

Conny Dekker

Wat weer een hé?rlijk verhaal Babet! Gaaf om dat allemaal te mogen beleven daar, een herinnering voor later om nooit te vergeten! Geniet er nog maar lekker van, voor je het weet zit je weer aan de boerenkool met worst.... ???? Liefs, Conny ????

Kitty Visscher

Wat beleef je toch veel daar en wat een indrukken doe je op! Geniet vooral van alles maar volgens mij zit dat wel goed. En wat was je prachtig in die schitterende avondjurk. Snap die juryuitslag wel hoor????. Morgenvroeg maar even met je moeder over je kletsen tijdens de koffie!
Dikke knuf uit Emmen????

Anja veeninga

Super leuk om je blog te lezen .. live life to the fullest!

Papa

Wat weer een fantastische blog. En wat beleef je daar veel. Geniet van alle dingen die de komende periode in Amerika nog op je pad komen. Voor je het weet is het voorbij. Love you, papa

Willy

Dag Babet, ik verheug me altijd op jouw blogs, maar kon tussentijd ook via Facebook de mooie foto's bewonderen. Zo mooi dat je zoveel indrukken opdoet. En dan zomaar even winkelen in Nashville.....SUPER! líefs, Willy

Rinie Huitema

Wat een heerlijke verhalen en wat fijn dat je het zo naar de zin hebt.
Living life tobl the full in the big USA.
Geniet nog maar even lekker door en wat Kitty zegt: je zag en beautiful uit in die mooie avondjurk.

Groetjes uit Emmen

brenda

Mooi verhaal babe. Geniet van de laatste maanden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active