babetottens.reismee.nl

Homecoming, Football and 18th Birthday!

Hoi allemaal,

Weer even een kleine update over mijn leventje hier in Alabama.
Er zijn weer allerlei leuke dingen gebeurd en vooral afgelopen weekend was fantastisch.

Laat ik beginnen met homecoming, homecoming is a big deal hier. Het is een week waarin iedereen zich voorbereid op de football game waar oud studenten voor terug komen en waar de homecoming queen bekend wordt gemaakt. De homecoming queen wordt gekozen door de leerlingen van onze school en er wordt twee keer gestemt. Totaal onverwacht zat ik bij de top 10 na de eerste stemronde en bij de peprally diezelfde week werd de top 3 bekend gemaakt. Als je in de top 3 zit rijd je mee in de homecoming parade en ga je in halftime het veld op en wacht je tot ze de Homecoming queen bekend maken. Zonder verwachtingen dat ik in de top 3 zat ging ik de sporthal in en wachtte ik tot ze de namen bekend maakten van 'the homecoming court' en tot mijn volle verbazing riepen ze mijn naam!!!
Samen met mijn vriendinnen heb ik een witte jurk uitgezocht voor de parade en hebben ze mij geholpen met mijn haar en make-up. Nadat alle foto's gemaakt waren stapten we op de 'float' en begon de parade. Onder luid gejuich en gejoel werden we toegekeken door het hele dorp. Een ervaring die niet veel exchange students kunnen mee maken, een ervaring die ik nooit zal vergeten en een ervaring die ik altijd zal koesteren.
Afgelopen vrijdag was het dan zover, de homecoming football game. In een little black dress en hakken zat ik in het stadion met de andere meiden die gekozen waren. Allemaal vol spanning natuurlijk. Ik wilde niet perse winnen en ik voelde me al vereerd dat ik dit kon meemaken en dat ze mij hadden gekozen in de top 3. In halftime liepen we allemaal het veld op en onder de spelende band werden onze namen omgeroepen en werd de Homecoming queen bekend gemaakt. Ik ben geen homecoming queen geworden maar ben first runner up geworden en daar ben ik meer dan blij mee. Zoals ik eerder al zei, een ervaring die ik nooit zal vergeten en zeker een van de beste avonden van mijn leven.

Na een fantastische vrijdag gingen we zaterdag naar een college football game van the University of Alabama. Nadat we de campus bekeken hadden gingen we het stadion in. Een stadion waar meer dan honderdduizend mensen in kunnen, blijkbaar moet echt ALLES hier groter zijn...
Onder luid gejuich kwamen de spelers het stadion binnen (football players zijn helden hier in het zuiden) en kon de wedstrijd beginnen.De wedstrijd was fantastisch en mijn liefde voor American Football groeit met de wedstrijd die ik hier zie, niet alleen het spel is super maar het publiek en de sfeer is altijd goed.

Het was een lang en vermoeiend weekend maar ik heb nog nooit zo erg genoten, en niet alleen had ik een super weekend, ook de maandag was geslaagd. Want afgelopen maandag was mijn verjaardag en ben ook ik dan eindelik 18 geworden'!!
Op school feliciteerde iedereen me en Mackenzie en mimi en popa hadden cadeautjes voor me gekocht. S'avonds zijn we uit eten geweest in een typisch Alabama restaurant met goed eten en een leuke sfeer.
Maar het beste van alles was toch echt wel dat ik thuis kwam van school en er een post pakket op me stond te wachten vol met slingers en ballonnen met 18 erop. Natuurlijk zat er ook een lieve kaart in, Nederlandse snacks en allemaal foto's en een supermooi armbandje!! Drie keer raden van wie dit pakketje was. Juist, papa, mama en Marleen. Ook heb ik een video ontvangen met allerlei kleine video's van vrienden, buren en familie die me een fijne verjaardag wensten. Iedereen die hier aan heeft meegeholpen, super bedankt!!! Ik heb een zeer geslaagde verjaardag gehad!!

Dit was dan de 'kleine' update en ik kan jullie beloven dat de volgende blog niet lang op zich laat wachten want volgende week ga ik 5 dagen naar het strand (!!) en binnenkort beginnen de soccer try outs.
Ik hou jullie op de hoogte!

xxxxx
Babet

Reacties

Reacties

Peetz

Géwéldig!!!!!!.... Het is echt zo mooi wat je allemaal meemaakt! Je kan er een film van maken ???? Ik geniet met je mee en "smul" van alle verhalen. Fijn dat je zo geniet lieverd en top dat ons kadootje precies op je verjaardag aankwam???? Dikke kus xx

opa Renny

Hoi Babet ,
Ik blijf mij verbazen over jou leven en wat je daar allemaal meemaakt
in Alabama .
Het is nu toch echt een droom die werkelijkheid aan het worden is.
Geweldig meisje blijf genieten het jaar is om voor je het weet .
opa xxxx

Willy

Lieve Babet, wat fijn om je blog te lezen; het is net een beetje of ik er bij ben. Wat maak je veel prachtige dingen mee. Misschien is een vlog iets voor je...?? Ik heb geen idee wat daarbij komt kijken. En je gaat naar het strand?? Is dat in Florida (Gulf-shores)? Daar is het strand spierwit! En hebben ze in Alabama ook jaargetijden Babet (bijv.is het nu ook herfst?) Lieve groetjes uut Emm'n!

brenda

prachtig Babet.
Mooie verhalen. Blijf genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active