babetottens.reismee.nl

De eerste 5 weken!

Hoi allemaal,

Het is even een poosje geleden dat ik een blog geschreven heb.
In de afgelopen 5 weken is er ontzettend veel gebeurd: mijn eerste schooldag, de eerste football game en mijn eerste Holiday.

Donderdag 4 augustus was mijn eerste schooldag, vol zenuwen stapte ik samen met Mackenzie in de auto. Ik wist dat ik vandaag alleen de leraren en mijn klassen zou zien en dat we niet bezig zouden gaan met school maar toch was ik zenuwachtig. Totaal niet nodig, ik heb me nog nooit zo welkom gevoeld op een school. Iedereen wilde me zien en zich voorstellen en alle leraren waren zo enthousiast dat ze mij in hun klas hadden.
De eerste schooldag betekent ook de eerste echte Amerikaanse lunch in een echte Amerikaanse kantine. En dit is echt precies hetzelfde als in de films. Grote lunch tafels en een buffet met allerlei soorten eten, en elke dag is het weer goed!

De eerste week op school was best pittig om eerlijk te zijn, iedereen praat Engels en iedereen wil zich aan je voorstellen en al de leerstof is in het Engels. Ik was dan ook erg moe na de eerste paar schooldagen. Maar na een week begon ik me thuis te voelen, ik begon meer te kletsen en ik mixte me in gesprekken die ik interessant vond, ik begon mezelf te zijn.
Inmiddels ga ik al een paar weken naar school en ken ik heel veel mensen bij naam en is de Engelse leerstof geen issue meer. Ik heb geen cijfer onder de A+, en dat is een heerlijk gevoel. School is veel meer dan een school hier, het is een plek waar iedereen zichzelf is en lol heeft. Ik geniet dan ook van elke dag die ik hier heb!!

Op 26 augustus was de eerste football game! Ik heb hier echt naar toe geleefd. De hele school stond in het teken van football, het was het gesprek van de dag. Het was de bedoeling dat we ons gingen kleden in school spirit, dit betekent dat we allerlei spullen dragen van onze school. Dit hebben wij dan ook gedaan, we hadden haarbanden gemaakt met veren in de kleuren van onze school, want ja, wij zijn de Redskins uit Oneonta.
Nadat we alle lessen hadden gehad begon de eerste peprally. De peprally is in de gymzaal waar alle footballer players binnen komen onder luid applaus en gejuich. De chearleaders, band en danceline geven een show voor alle leerlingen en leraren en natuurlijk voor de football players. Het was fantastisch, de spirit die mijn school heeft is echt geweldig.
S'avonds was het dan zover, football time! De hele student section zat vol en iedereen was er klaar voor! De sfeer was goed en iedereen genoot van het spel. Helaas hebben we de eerste wedstrijd verloren maar de band maaktte dit helemaal goed met hun 'hafltime show'. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en ik had overal kippenvel, zeker een moment wat ik altijd zal herinneren!

Voor de rest ben ik hier echt aan het genieten, we zijn nu al een paar weekenden naar het meer geweest waar zij een plek op een campground hebben. Ik ben van een hoge rots gesprongen, heb een boot en jetski gevaren en ik heb allerlei blauwe plekken van de innertube achter de boot. Heel veel plezier dus!! Gister zijn Mackenzie, Ali en ik naar een Lodge geweest die uitkijkt over het hele Guntersville Lake. Weer een moment dat ik nooit zal vergeten.

Zoals zo veel momenten, ik maak hier zoveel herinneringen dat ik niet eens alles kan vertellen. De eerste vijf weken zijn echt voorbij gevlogen en ik hoop niet dat dit jaar zo snel voorbij gaat.

Ik heb besloten om al mijn foto's op facebook te zetten en niet op deze site dus als je de foto's wilt zien, ze staan in het album 'USA' op facebook.
Ik hou jullie op de hoogte en ik zal niet meer zo lang wachten met het schrijven van een blog.

xxx Babet

Reacties

Reacties

Hannie

Prachtig Babet al je mooie verhalen.
En wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat je zo geniet.
Houe zo.Een dikke knuffel ut Buitenpost

Mandy

Super gaaf Babet ! Wat een ervaringen ! Mooi om te lezen!
Dikke smok uut borger

martha

Hoi. Babet. Je hebt al heel wat mee gemaakt. Mooi verhaal heb je geschreven. Geniet maar lekker. Dikke knuffel en kus . Oma

Opa Renny

Hoi lieve Babet , nadat ik jouw verhaal had gelezen dacht ik even maar zij was toch in Amerika om naar school te gaan en wat ik hier lees is een soort super vakantie .
Nou lieve schat het is heel bijzonder dat jouw americandream op zo eengeweldige manier tot stand komt .
Ik maak mij geen zorgen meer over mijn kleindochter want zij leert en geniet ---geweldig meisje xxxxxxxx opa

Peet

Wauw.... Als je het dan zo in een blog leest klinkt het nog steeds geweldig!
Blij dat we vele momentjes kunnen delen en zo super dat je het zo naar je zin hebt. Echt een americain girl!
Love you meissie ????????
Xxmama

Josien

Fijn om te lezen. Krijg er ook zin in????????????????

Erik

Hoi lieverd, fantastisch verhaal en mooi om te lezen dat je zo geniet. Fijn dat wij op deze manier met je mee kunnen genieten. Love you. xx papa

Willy

Super om je steeds te kunnen volgen Babet; net of ik er zelf een beetje bij ben. Ik hoop dat je blijft schrijven! Maar vooral is het fijn dat je het zo naar de zin hebt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active