babetottens.reismee.nl

Arrived in the States

Hoi allemaal,

De titel zegt het al wel, ik ben gearriveerd in Amerika!
Woensdag ochtend was het zo ver, om kwart over 6 waren alle exchange students verzameld en konden we ons gaan inchecken. Nadat dat gebeurd was moest ik afscheid nemen van mijn ouders en zus. 1000 knuffels en kussen later kon ik dan vertrekken naar het land waar ik al zo lang zo graag naar toe wilde.

Ondanks dat ik niet kon slapen verliep de vlucht goed, we kwamen rond 12 uur aan in New York en nadat we hadden ingecheckt bij het hotel gingen we met zn allen naar een Shoppingmall. Wat een enorm ding was dat!!! Daar hebben we de middag doorgebracht en s'avonds hebben we vrije tijd gekregen, maar bijna iedereen uit de groep ging meteen slapen.

Het programma van donderdag was druk, we gingen veel doen in weinig tijd. We begonnen met een kleine wandeling door Central Park , daarna hebben we rondgereden en allerlei bekende gebouwen gezien zoals the Trump Tower en St. Patrick's Cathedral. We hebben geluncht in Madison Square Park en hebben daarna over de Highlight van New York gelopen, dit is een oude metrolijn die boven de stad loopt en waar allerlei groen geplant is. Na deze wandeling hadden we wat tijd om in Chinatown rond te lopen om vervolgens de Brooklyn Bridge te voet over te steken. Als afsluiter van de avond hebben we gegeten bij het Hard Rock Cafe en zijn we naar the Top of the Rock gegaan. We gingen helemaal naar de bovenste verdieping en daar was het mooiste uitzicht te zien wat ik ooit gezien heb, heel New York City was te zien.

Ook het programma van vrijdag was erg druk, we begonnen met een tour bij het 9/11 memorial, wat erg indrukwekkend en ontroerend was, om door te rijden naar de ferry die ons langs het Statue of Liberty zou varen. Vanaf de boot konden we niet alleen het vrijheidsbeeld goed zien, vanaf de East River had je een prachtig uitzicht op de skyline van Manhatten en de drie bruggen van New York. Na de boottocht zijn we met de metro naar Coney Island gegaan, hier kregen we 2 uur vrije tijd en die hebben we ook zeker goed benut. We hebben niet alleen over de boulevard gelopen en bij het strand gezeten, ook hebben we in twee hele gave achtbanen gezeten die in het pretpark waren. Hierna hebben we lekker gegeten bij een pizzeria en hadden we s'avonds nog een beetje vrije tijd op Times Square, helaas hadden we hier niet veel tijd dus zijn we alleen naar de Disney winkel geweest en hebben we foto's staan maken.

Na deze twee drukke dagen in New York, ging mijn wekker vrijdagnacht om 3 uur.. Om 4 uur moest ik vertrekken naar het vliegveld en om kwart voor 7 zat ik in mijn eerste vlucht. Ik vloog eerst vanaf New York naar Houston om vanaf daar door te vliegen naar Birmingham. Na dik een uur vertraging op Houston vloog ik naar Birmingham waar mijn gastgezin op me stond te wachten, met een bord "Welcome in America Babet" en een Amerikaans vlaggetje. We hebben samen ergens wat gegeten en zijn vervolgens naar huis vertrokken.

Nadit ik 'thuiskwam' ben ik meteen weer op pad gegaan om Mackenzie haar vriendinnen te ontmoeten en ben ik naar een bruiloft geweest van een vriend van mijn gastzusje. Hierna zijn Mackenzie en ik samen naar Walmart geweest, en wauw wat is dat een grote winkel. Ik heb echt vol verwondering staan kijken!!! Daarna hebben we samen met wat vriendinnen bij een echte Amerikaanse Drive In wat te drinken besteld en hebben we gezellig gekletst!

Nu lig ik heerlijk in mijn nieuwe bedje en ben ik helemaal gesloopt van de afgelopen dagen. Er komen zo veel nieuwe dingen op me af dat ik maar lekker op tijd ga slapen. De eerste cultuurshock is geweest dus vanaf nu af aan ga ik alleen maar meer wennen en genieten van het Amerikaanse leven!

xxxxx

Babet

Reacties

Reacties

Peetz

Wauw.... Wat ontzettend veel heb je gezien en gedaan in die paar dagen! Geweldig! Wat was het afscheid moeilijk maar zo super dat je dit avontuur gaat doen! Geniet, ervaar en maak mooie herinneringen lieverd!
Liefs mama xxxx

Annemieke doesburg

Jemig Babet , over al die dingen heb ik geloof ik een week gedaan.....leuk om dit van jou te lezen. Hopelijk kan je nu iets rustiger aan gaan doen om alles heel goed in je op te kunnen gaan nemen. Enjoy!

Ellen

wat een super dagen Babet! Mooie start van een geweldig jaar. Komende weken worden vast net zo geweldig voordat school begint. Geniet. Kus.

Wilmavandijken@gmail.com

Hoi Babet, wat leuk om zo mee te genieten van jou grite avontuur!????

Pascal Doorn

Hey Babet, super om te lezen hoe jij nu al geniet van je ontdekkingsjaar in Amerika. Leuk om te lezen wat je allemaal al gedaan hebt we kunnen niet wachten om weer verder te lezen van al jou dagelijkse bezigheden. Veel liefs Bert jan en Pascal

Willy

Wat mooi om te lezen Babet. Je hebt niet alleen in een achtbaan gezeten; alles leek wel een achtbaan...maar zo ontzettend gaaf om zoveel te kunnen bekijken. at ontzettend prachtig. Ik zag op de foto's dat je genoot. Fijn dat je dit allemaal opschrijft, zodat we mee kunnen genieten. Ik kijk al uit naar het volgend verslag. Liefs, Willy

Hellen en Koen

Wat een leuk verslag schrijf je Babet. Fijn dat je aankomst zo goed was!

Mandy

Super Babet ! Super mooi geschreven ! Kijk uit naar de rest van de verhalen over wat je allemaal gaat beleven ! Liefs x

Conny

Wauw Babet, wat moet dat indrukwekkend zijn wat jij in een paar dagen hebt gezien én beleefd!! Fijn dat de reis goed is verlopen en dat je het op eerste gezicht in iedergeval fijn hebt bij je "gast ouders"! Ik hoop dat er nog véél meer van die leuke verhalen volgen lieverd! Dikke kus van mij van de andere kant van de oceaan! ????????????

oma martha

Hoi babet.
wat spannend allemaal.
geniet er van en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.
De groeten aan de familie daar. Dikke kus oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active