babetottens.reismee.nl

Counting the days!

Hoi allemaal,

Hier is die dan, mijn eerste reisblog! Maar, wat moet ik nou in zo'n blog vertellen?
Laat ik maar is beginnen met waarom ik een reisblog heb aangemaakt. Zoals velen van jullie wel weten, ga ik een jaar High School doen in Amerika. Via deze reisblog kunnen jullie mijn verhalen en avonturen lezen!

Al sinds ik een klein meisje was droomde ik ervan om naar Amerika toe te gaan, en nu wordt deze droom eindelijk werkelijkheid. Op een info avond in Zwolle had ik het aanmeldingsformulier ingevuld, omdat ik heel vroeg was moest ik een halfjaar (!) wachten op het aanmeldingspakket. Toen ik deze heb ontvangen ben ik er dan ook meteen mee aan de slag gegaan. Het aanmeldingspakket invullen was veel werk, maar het was ontzettend leuk om te doen!

Via de mail kreeg ik een uitnodiging voor een interview bijeenkomst. Deze was op 12 september, en wat was het een leuke dag! Vol spanning stapte ik samen met mijn moeder de auto in, op naar Arnhem! We kregen te horen dat we een luistertoets, een leestoets en een interview moesten doen terwijl de ouders een presentatie kregen. De luistertoets en de leestoets waren makkelijk om te maken. Tijdens het interview werden verschillende vragen gesteld over waar je in Amerika geplaatst wilde worden, in wat voor gezin en wat voor hobbies je had. Ik was best zenuwachtig omdat je continue in het Engels moest praten, maar het ging hartstikke goed en wat was het leuk!

Op 10 december kreeg ik een mailtje met als tekst:'GEFELICITEERD! je bent geaccepteerd voor het High School programma in Amerika'. Ik kon wel een gat in de lucht springen, zo blij was ik!

Een kleine twee maanden later, op 1 februari, werd ik gebeld door Travel Active, ik was geplaatst!! Ik kreeg te horen dat ik in een klein dorpje, genaamd Cleveland, in Alabama terecht kwam. Het gezin bestaat uit Garry, Cheryl en Mackenzie. Mackenzie is hun kleindochter en is 16 jaar oud en ik kan niet wachten tot ik ze ontmoet!Ik heb veel contact met mijn gastzusje, we praten veel en bij de eerste keer dat we gingen Facetimen hadden we meteen een klik!

Inmiddels is het al weer bijna twee maanden geleden sinds ik te horen heb gekregen dat ik geplaatst ben. Vanmiddag kreeg ik een mail waarin werd bevestigd dat ik 27 juli naar New York toe vlieg en 30 juli naar mijn gastgezin!

Nu staan er nog maar 126 dagen op de teller voordat ik aan mijn grote avontuur begin! De tijd gaat zo ontzettend snel en ik kan niet wachten tot de teller op 0 dagen staat!

xxx
Babet

Reacties

Reacties

dexter

Ik wens jou zo enorm veel plezier daar!

Ineke Dijk

Hey Babet, wat een ongelofelijk leuk en spannend avontuur!!
Ik wens je dan ook heel veel plezier, ook met de voorbereidingen!

Peet????

Follow your heart and dreams will come true... Ik ga je missen lieverd, maar gun je het zo!!! Have fun en maak prachtige herinneringen. Kus????

Conny Dekker

Lieve Babet, ik wens je een énorme leuke tijd daar! Dit is een kans die niet velen krijgen lieverd, het is je zó gegund !!!! Alabama here she comes.....! XC

Berta Ottens

Wauw leuk

Brenda

Wat een mooi vooruitzicht babet.
Geniet er van

Christa Jongkind

Super dat ik je kan volgen...de eerste stappen zijn gezet...er is al heel wat duidelijk....op weg naar je avontuur....Go go go girl....aftellen...spannend meis

Renny van Zanten

En zo merk je dan dat je kleine kleindochter inmiddels een grote
mevrouw aan het worden is die weet wat ze wil en zich daar ook
helemaar voor inzet .
Babet ik vind het geweldig wat je hebt neergezet en ik neem zonder
meer aan dat Alabama een succes wordt .
Heel veel succes , opa

babs

Wat een belevenis Babet, voor je het weet is het zover. Geniet nog maar even van de voorbereiding

Willy

YES! wat fijn dat je te volgen bent Babet en dat ga ik zeker weten doen. Ik was een keer in Alabama; hartstikke mooie staat. Je hebt daar ook nog echte sheriffs, je weet wel met zo'n ster-insigne op hun uniform, net als in cowboyfilms. Liefs, Willy

Roelien Brinkman

Je moeder had mij al een beetje geïnformeerd over je plannen. Geweldig.
Heerlijk vooruitzicht en zie er nu al naar uit om je blog te volgen????

Kitty Visscher

Wat een machtige ervaring gaat dat worden, zeker weten!
Ik wens je alvast heel veel plezier bij alle voorbereidingen,
GENIET GENIET GENIET????

Jeannet Zwols

Hoi Babet, ik ken jou persoonlijk niet maar wel je ouders en grootouders. Ook wij hebben een kind laten gaan om in het grote Amerika te gaan studeren en te promoveren. Uiteindelijk heeft dat avontuur ruim 7 jaar geduurd. Van Providence naar New York en daarna twee jaar in Montreal. In het begin vond ik het niet leuk. Later genoot ik van onze bezoeken en met name NY. Ik hoop dat jouw ouders daar ook van kunnen genieten. Maar voor jou iig heel veel succes daar. Geniet van deze andere cultuur en gewoonten. Wees voorzichtig! Groeten aan je ouders!

Berta Ottens

Ik wil je heel veel plezier wensen en het zal een super ervaring voor je worden en geen 1 kan je dat meer afpakken.
Heeeeel veel suc6 en persoonlijk vind ik je een topper dat je het durft en doet !!!

Conny Dekker

Lieve Babet, ik vind dit zó énorm top voor je schat. Dat je je droom uit mag laten komen, ik wens je daar héél véél plezier en blijf graag op de hoogte van je avontuur! Liefs, Conny ???????????? ????????

Petra

En dan is het tjd om op te staan.. 01.00 uur 27 juli 2016.
Let's go Babet!
Op naar Schiphol ????
Love you????????

Willy

It giet aon....vandaag is het zover. Een heel goede reis Babet en ik verheug me nu al op je verhalen. Ook wil ik Petra, Erik, Marleen en ook jouw grootouders een hart onder de riem steken, want voor hen zal het zeer zeker even wennen zijn. Maar iedereen gunt het jou van harte Babet! 'Alabama...Babet is coming!'

Opa Renny

Hoi Babet , ik heb je vlog geinstaleerd enben erg onder de indruk
van wat jij al hebt beleetd in Alabama en ook de manier waarop je
dit op schrift hebt gezet geweldig .
Natuurlijk blijf ik je volgen tot het moment dat je weer bij ons terug
bent .

Veel liefs en succes Opa Renny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active