babetottens.reismee.nl

Tennessee, Thanksgiving and Atlanta!

Hoi allemaal,

Afgelopen weken heb ik zoveel gedaan en meegemaakt, dat ik helemaal geen tijd heb gehad om een blog te schrijven. Gelukkig heb ik nu een rustige zaterdag avond en heb ik alle tijd om jullie bij te kletsen over mijn avontuur.

Eind oktober was het halloween, en bij halloween hoort natuurlijk een halloweens party. Deze hadden we dan ook in een schuur bij een vriendin van school. Gekleed als baseball players gingen we naar het feest. Gedanst, gekletst en een horror film gekeken. Een zeer geslaagde avond gehad. Maar dit was nog maar het begin van halloween. Op halloween was er een trick or treat op het football veld. Alle football players, cheerleaders en bandleden moesten helpen met snoep uitgeven aan de kinderen. Samen met een paar anderen heb ik dan ook een ronde gedaan. Nadat iedereen klaar was om te gaan zijn we naar een Haunted House geweest. Ik heb helemaal niks met dit soort dingen, maar het was mijn eerste en misschien wel laatste halloween in Amerika, dus moest ik wel, en wat was het eng. Mijn eerste halloween was zeer geslaagd en ik hoop dat ik deze feestdag vaker kan vieren!

Op donderdag 3 november was er even geen vriendschap tussen de Juniors en Seniors van onze school. Op donderdag avond werd namelijk de ´Powderpuff Game´ gespeeld. Dit is een wedstrijd in flagfootball tussen de junior meiden en senior meiden. Met de senior foootball players als onze coaches begonnen we met trainen. Mijn positie in offence was runningback en mijn positie in defence was outside linebacker. Na veel getraind te hebben dachten we dat het een makkelijke overwinning zou worden. Niet dus. We hadden ons goed vergist. Na een slap begin met twee touchdowns voor de juniors konden we nog terug komen tot een 14-7 stand, but that was it. Helaas hebben we verloren, maar ik heb nog nooit zoveel plezier gehad in het spelen van een sport. Football spelen in het stadion van de school met een gevulde tribune, ja dit was een van de beste momenten die ik hier heb gehad!

Na de powderpuff besloten alle seniors om er even tussen uit te gaan. Een senior skip day ook wel genoemd. Met meer dan de helft van alle seniors hebben we ontbeten, nadat de meiden een sleepover party hadden, en de middag zijn we met zijn allen naar de bioscoop geweest. En het leuke van deze school is dat er geen groepjes zijn maar dat iedereen met elkaar omgaat en dat iedereen overal bij betrokken is.

Op 15 november ben ik op een fieldtrip geweest naar het stadion van the Tennesee Titans in Nashville. The Tennessee Titans is een NFL football team in the US. We hebben een rondleiding gekregen door het stadion, en er werd ons van alles verteld over de verschillende beroepen die er zijn in een stadion. Nadat de rondleiding voorbij was kregen we een ticket voor een NFL game op 1 januari, dus dat betekent dat ik nog een keer naar Nashville ga !

En toen was het thanksgiving break, en was het alweer eind november. Het is zo raar dat de tijd zo snel voorbij gaat.. Toen ik hier over na begon te denken kreeg ik een kleine inzinking. Er zijn al vier maanden voorbij... Ik ben al bijna op de helft van mijn avontuur. Een ontzettend gek gevoel, alles hier is normaal geworden. School, altijd Engels praten, zelfs in het Engels denken en dromen en de mensen om mij heen.
In de thanksgiving break ben ik samen met Mackenzie en haar andere opa en oma naar Pigeon Force en Gatlingburg in the Smoky Mountains, Tennesee geweest. Pigeon Force is het soort Las Vegas van het zuiden. Met één lange straat vol met entertainment dingen en allerlei soorten restaurants and souvenir shops. We zijn naar een dinnershow geweest, hebben paardgereden in de bergen, hebben een kerstmis play gezien, hebben geziplined in de bergen (zelfs ik met mijn hoogtevrees) en hebben geschaatst. Ook zijn we naar Gatlinburg geweest, een klein stadje in het hart van de Smoky Mountains. Ontzettend touristisch, maar ook ontzettend mooi!
Helaas was er afgelopen week een bosbrand in Gatlinburg en Pigeon Force wat ontzettend veel verwoest heeft. Bijna al het bos is verbrand en veel hotels en huizen zijn ingestort en vernield. Er zijn veel bosbranden geweest de afgelopen tijd, dit komt omdat we een droogte hadden van 58 dagen! Gelukkig heeft het nu weer geregend en betekent dit dat de branden minder worden.

Een andere feestdag die ik nu mee gemaakt heb is Thanksgiving. De favoriete feestdag voor de meeste Amerikanen (na Christmas natuurlijk), waarschijnlijk vanwege het belachelijk vele eten. In het begin van de middag hadden we een lunch met de ene kant van de familie en in de avond hadden we supper met de andere kant. Één keer eten was wel genoeg geweest, hahah! Ik heb nog nooit zoveel eten gezien! Van macaroni en cheese tot oreo cake, en van green beans tot turkey. Ik kan je wel zeggen, door deze feestdag ben ik wel 10 kilo aangekomen. Maar dat was het zeker waard. Heel veel plezier gehad met beide families en zelfs een nieuw kaartspel geleerd.

Ook ben ik naar Atlanta, Georgia geweest met school. Het hoogtepunt van dit uitje was het aquarium. Een van de grootste in de wereld, en dat was het zeker! Er was van alles om te bekijken en te doen. Er was zelfs een gang met lopende band die onder het aquarium liep, dus naast je en boven je zwommen de vissen, haaien en roggen. Ook was er een dolfijnen show en kon je de roggen aaien.
Later op de avond hebben we gegeten in het Hard Rock Café en daarna zijn we naar een musical geweest in het Fox Theatre. De musical was 'A Christmas Story' en was fantastisch! De volgende dag zijn we naar the College Football Hall of Fame geweest. Een museum over college football. Ik ben echt verliefd geworden op deze sport en ik heb dan ook echt genoten van de rondleiding. Ook hebben we rondgelopen in downtown Atlanta, wat een fantastische stad!! Dit was zeker niet de laatste keer dat ik in Atlanta was.

Verder heb ik hier een 'gewoon' leven. School gaat hartstikke goed, veel beter dan ik had verwacht. Ik heb maar één B en de rest is allemaal A's. Het engels gaat me steeds beter af en wanneer ik nieuwe mensen ontmoet horen ze niet eens meer dat ik niet Amerikaans ben. Ook ben ik druk aan het trainen voor een pageant. Mijn school organiseert elk jaar een pageant en ik doe mee dit jaar!! Dat betekent twee keer per week de dans leren, druk zoeken naar een jurk en hard trainen om nog een beetje in shape te zijn. Helaas zijn de footballwedstrijden nu over, maar gelukkig is basketball season begonnen en kan ik weer gaan genieten van een andere nieuwe sport.

Het is alweer december en dat betekent dat het de feestmaand is. Ik denk dat ik wat last van heimwee ga krijgen rond kerst en oud en nieuw, omdat ik dit elk jaar met mijn familie gevierd heb en dat nu niet het geval is. Maar he, daar is dit hele jaar voor, uit mijn comfort zone stappen, obstakels overwinnen, maar vooral genieten! En dat doe ik nog steeds elke dag en dat blijf ik doen tot aan mijn laatste dag in dit land. Want voor ik het weet is het voorbij...

Ik denk niet dat ik een blog schrijf voor kerst of oud en nieuw en dus wil ik iedereen een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar wensen vanuit Alabama, Amerika.

xxxxx
Babet

Reacties

Reacties

Peetx

Lieve Babet, wat maak je veel mee! Ik mis jou ook maar geniet van alle mooie (en minder mooie) verhalen die ik van je hoor, zie en lees. Kanjer ben je and I love you!
De komende feestdagen vier je in gedachten met me mee en wat is het gaaf dat je 1e kerst zonder ouders in Amerika is! Geniet lieverd en make it year you'll never forget. Dikke kus! Xxxxxxxxxxxxxxx

opa Renny

Hoi lieve Babet ,
ik geniet elke keer van jouw blog en het is net of ik een avonturenboek van een jonge vrouw lees .
Het is ongelooflijk meisje wat jij allemaal meemaakt daar in Amerika
en ik vind het helemaal geweldig dat jij naast al je avonturen ook nog
goede resultaten op school haalt .
Geweldig Babet geniet nog maar en doe mackenzy en fam , de groeten.
veel liefs opa

oma martha

Hoi babet. Wat een mooi verhaal weer. Je geniet met volle teugen van alles wat je tegen komt ,zo moet het ook. Soms heimwee dat is heel normaal ,je houd van je familie en vrienden en die mis je dan op speciale momenten , wij hebben dat net zo !!!!!!!! Dus lieve babet
GENIET . Dikke knuffel en smok van je oma doeiiiii

Willy

Ik kijk altijd uit naar jouw blogs Babet; je schrijft het zo levensecht , zodat ik het allemaal heel levendig voor me zie. En wat er vooral afspat is jouw enthousiasme en ook dankbaarheid. Steeds laat je dat weer weten, dat je het zo fijn vindt om dit mee te mogen maken. Lieve groetjes uit een vrieskoude Emmen.

Hannie en Ate

Lieve Babet
Wat een avontuur en wat fijn dat je zo geniet.
Fijn te lezen dat het goed met je gaat en dat het op school ook goed gaat. Een Topper ben je.
Wij wensen jou ook alle goeds toe de komende tijd.
Fijne feestdagen alvast en vooral genieten.
Dikke tut ut Buitenpost.XXX

Mandy

Wauw Babet wat maak je veel dingen mee daar zeg !
Jij ook een hele fijne kerst gewenst en alvast een heel gelukkig nieuw jaar !
Je bent een topper ! We missen je ontzettend bij voetbal maar ben blij dat je zo geniet ! Leuk om even weer een verhaal van je te lezen !

Hele dikke kus !

brenda

Mooie verhalen Babet. Fijn dat wij ze mogen lezen. Hele fijne feestdagen. Een dikke kus van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active